Helg igen. Vart tar tiden vägen?

Då var det åter helg..skönt som sjutton, men vart tar tiden vägen egentligen??? Inte många kallar fredag för helg för det är lördag o söndag, men för mig har fredag alltid inneburit helg. Tänk efter lite..man jobbar/pluggar till ett visst klockslag på fredagen o sen går man hem till sig, äter kanske lite gott och dricker lite gott också och så behöver man inte, om man inte har något viktigt att göra, ställa klockan på ringning..är inte det helg så säg?? *S*

Har lämnat barnen hos mamma och pappa ikväll. De ska vara där hela helgen vilket i alla fall Felicia sett fram emot...Emma hänger liksom bara med..*L*  Givetvis har både mamma och pappa sett fram emot att ha sina två små prinsessor hos sig och de är de bästa morföräldrar som finns eftersom de ställer upp i både vått och torrt...givetvis under förutsättning att de kan och inte ska göra något själva som att resa bort till exempel. Nu den här helgen skulle de dock inte göra någonting speciellt (pappa kom hem från sjön nu i tisdags, något Felicia inte visste om). Theo ska till Tyskland med några jobbarkompisar över helgen och ha det trevligt och liksom träffas utanför jobbet. Kan ju behövas sånt också =)
De ska till Rostock och inhandla vin o öl och lite sådär och så ska de sova på ett bra hotell (tydligen 4-stjärnigt..) och det unnar jag dem verkligen..och själv ska jag sova i min egna säng helt allena. Ska bli rätt skönt att få vara själv en helg. Inte ofta man får vara det så det gäller att ta vara på tillfällena. Ska städa och rensa ur lite tänkte jag..kolla igenom flyttlådor i förrådet (inne i lägenheten har vi ett litet förråd) och se vad som egentligen har en chans att bli upplockat o vad som troligtvis alltid kommer vara nerpackat.

De där grejerna som nog aldrig kommer få se mer än en kartongs insida kommer jag slänga. Ingen mening ha det kvar för om man inte packar upp det är det ju inte så viktigt...eller?? Garderoberna i hallen ska iaf gås igenom och jag ska slänga sådant som inte passar en annan och lägga undan sådant som inte Felcia kan ha längre, men som är helt och snyggt o som Emma kan ha så småningom. Barnkläder slänger jag inte såvida de inte är jätteslitna och trasiga.. Finns lite att göra och då passar det mig perfekt att vare sig man eller barn är hemma..de springer bara kring benen på en och då blir det liksom inget vettigt gjort känner jag... =)

På lördag ska jag sedan, när jag är färdig, ta en promenad ner på stan och kolla in alla fina raggarbilar som kommer och kör Nybro Cruisingen genom stan. Brukar vara mycket folk som både tittar o som kör. En jag jobbat ihop med på nätterna ska köra så jag hoppas få se henne och kanske om man hojtar tillräckligt högt lägger hon märke till mig..så vi kan snacka lite menar jag.. =) Tja, det är väl så här min helg kommer se ut..just det ja, har tvättstugan på söndag också. Finns ALLTID tvätt när man är en familj med småbarn..*S*

Nu börjar det bli lite smått dags att lägga sig och försöka sova.. är lite trött känner jag och då är det kanske bättre lägga sig än sitta uppe. Fast det är klart, jag är en oförbätterlig nattuggla som gärna sitter uppe och att jag lägger mig innan midnatt händer väldigt, väldigt sällan..

Natti natti o sov så gott.. Nu ska jag ta en date med kudde och täcke och planera morgondagen =)

Ajöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0