Påskris, fjädrar o påskägg..

Så var det dags för ännu en påsk.. En rätt trevlig tid tycker jag med fina påskris med färgglada fjädrar i och sen de för barnen efterlängtade påskäggen med lite godis i.. =) Felicia ser speciellt mycket fram emot detta påskägg medan Emma inte direkt får något godis i sitt ägg. Jo föresten, en eller annan liten chokladbit får hon faktiskt! Jag är en sån där mamma som inte jönsar runt med mina barn o inte ger ditt eller datt..anser att barn gott kan få smaka olika saker innan de blir 1år..men alla får göra som de vill förstås..*ler*

Har ikväll gjort en janssons frestelse och ska imorrn göra köttbullar samt en efterrätts paj med det mycket fyndiga namnet påskpaj..*s* Söt men god som sjutton med lite vispad grädde eller glass till..smaskens säger vi i den här familjen som är lite av gottegrisar..haha.
Påskafton kommer vi fira, om man får säga så, hemma hos mamma i Kalmar. Pappa är nånstans runt Tyskland eller Holland med båten och det är inte direkt första påsken han tillbringar till sjöss, men sånt är sjömansyrket och vi som familj är väldigt vana vid att det är så. Felicia är i den ålder då hon tycker det är tråkigt när hennes morfar åker till båten och är borta nånstans mellan 6 o 7 veckor men samtidigt förstår hon att han snart kommer hem igen. Känner så väl igen mig i henne för det var så jag kände det när jag var liten och då var ändå pappa ute till sjöss i 4månader vilket ju är något längre.

Nåja det är som det är och det är bara att leva därefter så imorrn gör vi som andra år..äter sill, ägg, köttullar, prinskorv och janssonsfrestelse samt paj....o godis..*s* =)

Trevlig påsk önskar jag er alla som eventuellt kikar in här =)

Ajöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0