Svammel

Jahapp, så var påsken över för denna gång. Den passerar mer eller mindre obemärkt förbi och det enda som avslöjar att den faktiskt varit är påskriset.. =)

Var på Rusta i Kalmar igår och köpte hårfärg och kikade lite tillsammans med Felicia. Hon upptäckte att de sålde påskägg och konstaterade högt o tydligt att : "sånt har ju jag hemma mamma!" o " Påsken är väl inte nu heller" *S* Barn är för härliga och även fast man en del gånger skulle kunna tänka sig att krypa ner i nån avloppsbrunn för att ingen ska fatta att barnet som fäller kommentarer är mitt..men sånt går ju över och man kan skratta gott åt det sen.. =)

Idag ska jag på föräldragrupps träff o den studiecirkel vi har..är i ärlighetens namn dötråkigt och jag känner att det inte ger mig nånting. Visst, barnen träffar ju andra barn men samtidigt känns det rent tidsödande att sitta där och diskutera en bok som handlar om att sätta gränser för barn. Måste det verkligen finnas böcker för precis allt?? Skulle inte förvåna om böcker kommer som handlar om hur du bäst borstar tänderna eller knyter skorna kommer. Är verkligen inte en människas sunda förnuft det absolut bästa? Alla gör ju på olika sätt och det finns egentligen inget bra eller dåligt sätt att tex sätta gränser. Därmed inte sagt att man ska lappa till sitt barn om det inte gör som det blir tillsagt att göra. Att slå sitt barn är liksom aldrig ok..inte regelrätta slag men jag kan nog tycka att en lätt knäpp på fingrarna samtidigt som man säger aja inte är så farligt (förutsatt att barnet vill pilla på något de kan göra sig illa på). Felicia har iaf aldrig farit så värst illa av det och nu för tiden vet hon att om hon gör något "dumt" som att slåss, knuffas eller kastar grejer på en så åker hon in på sitt rum o får stanna där en stund o tänka över vad hon gjort. Funkar rätt bra även fast det ibland upprepas nångång till efter ett par timmar men sen är ju barn ändå just bara barn.. =)

Nähepp, känner mig inte så genial idag och därför blir ju också inlägget som det blir. Skriver kanske inte de mest intressanta saker, men något skriver jag ju iaf..
Ha det gott ute i våren!

Ajöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0