Trevlig dag och kväll

Idag har jag varit i Kalmar o fikat med en av mina älsta vänner...eller när jag tänker efter är hon min älsta vän..=) Inte så att hon är äldre än mig men vi har känt varandra sedan vi var 6år gamla o började på lekis. Det var 1985.. =)
Tog tåget in till Kalmar från Nybro och den resan tar 15minuter vilket är skönt. Bättre tåg i 15min än buss i 45...*ler*
Satt på tåget tillsammans med en mormor och hennes ena barnbarn, en flicka på 3år som åkte tåg för första gången och var jättespänd. När jag skulle gå av tåget tillsammans med de båda tappade jag mobilen i golvet så batteriet hoppade ur..vilket inte är första gången. Den lilla flickan frågade genast sin mormor vad tanten (dvs jag) gjorde och varför jag tappade telefonen..hon var med andra ord som andra treåingar och barn generellt som har tusen och åter tusen frågor..*S*

Dagen med fika och lite skitsnack var trevlig, men det var skönt att komma hem igen till familjen och få välkomnande pussar o kramar av barnen. Finns det egentligen något härligare än barn? Det är väl som mamma brukar säga:
"Barnbarn är livets efterrätt" och det tror jag nog stämmer. Min morfar som är fyllda 88år har 6barnbarn (jag o mina bröder samt min mosters 3barn) och vi har alltid stått honom nära och nu i och med Emmas födelse för ett år sedan har han lika många barnbarnsbarn och man märker hur han njuter när han träffar oss. Önskar många, många gånger att min mormor fått vara i livet och sett min lillebror samt alla deras barnbarnsbarn komma till världen (hon gick bort när jag var 2år 1981 i cancer) men jag tror hon är med oss och kanske ler hon från sin plats i himlen =)

Nu ska jag fortsätta min lugna fredagskväll med mys i soffan med mina älskade barn o sambo.

Ajöken

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vilken trevlig blogg du har! Har inte kikat in här förrän nu:)

kram

2009-04-21 @ 23:27:41
URL: http://roota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0