Vackert väder, joggingkläder..o andra funderingar..

Idag är det åter igen vackert väder ute och jag tänkte ta med mig mina töser till friluftsområdet Svartbäcksmåla här i Nybban och gå en av motionsslingorna. Förmodligen blir det den slinga som är 2,5 km lång för längre tror jag inte Felicia orkar gå.. Kommer ha med mig smörgåsar o dricka så vi kan fika lite efter promenaden. *ler*

Har funderat någon enstaka gång att faktiskt skaffa mig joggingkläder men så ofta joggar jag nu inte så det är inte nödvändigt med det..*s* De där joggingkläderna är annars ett intressant fenomen tycker jag...speciellt bland husvagnsfolk där både mannen o kvinnan har likadan utstyrsel! Då brukar jag försöka hålla mig för skratt även fast det är svårt och så tänker jag i mitt stilla sinna att det faktiskt inte är nödvändigt att ha exakt likadana kläder som sin partner. Inte ens när man kuskar runt med en husvagn land o rike runt... =)

Jag och töserna kan verkligen njuta av vädret idag för Theo ska tydligen till Jönköping (eller var det Lindköping??) med nån buss. Visst är det skojsigt när man får veta att det ska ske samma dag??! Nu var det förvisso inte hans fel att jag fick veta det såhär ett fåtal timmar innan han ska åka (han fick veta det bara en liten stund innan han berättade för mig), men det är inte skoj iaf..

Sen har jag även fått veta idag att jag inte får semesterviket på nattpatrullen här i kommunen. Tråkigt som f**n men det är väl bara till att ta nya tag o söka något annat. Är bara så tråkigt när man hela tiden blir förbisedd..känner ibland att man kanske ändå gjorde fel som flyttade från Nynäshamn där jag ändå hade en fast tjänst o var önskad..fast det är klart, det som varit har varit o det som är det är..både okomplicerat o komplicerat. En grej som gör att jag inte ångar flytten hit till Nybban är ju att jag fick närmre till familj o vänner men även det att de vi kännder uppe i Nynäs fick smäll på fingrarna då INGEN av dem fick rätt när de slog vad om hur länge Theo skulle bo kvar här..han har bott här med mig i 8år nu..tror nog inte deras vadslagning sträckte sig över så lång tid.. =) =)

Nähepp, kanske dags att ta tag i sitt liv o göra ungarna redo liksom mackor o det andra..här ska ageras hurtbulle minsann..*s*

Ajöken

Kommentarer
Postat av: jenny

på tal om män och kvinnor med samma träningsdress:

"man ska ha husvagn att stuva in familjen i, man ska ha husvagn.... nananana, trallalla!"

2009-04-21 @ 11:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0