9 dagar kvar...

..tills Felicia börjar förskoleklass (det som förr hette lekis när jag o fler med mig växte upp) den 25/8. Fasen vad tiden går fort och just nu önskar jag bara att någon kunde stoppa tiden för en liten, liten stund. Känns som om tiden bara flugit iväg med båda barnen. Den 1/9 börjar Emma dagis (eller förskola som det heter sedan ett par år tillbaka) och Felicia förskoleklass som sagt om nio dagar bara.

Detta gör att man nästan känner lite ledsamhet och att man känner sig en smula gammal, men så tror jag säkert fler föräldrar än jag känner o har känt när deras barn börjar förskoleklass för det innebär ju att "riktiga" skolan är nära förestående..för nästa år, oavsett jag vill eller inte, så börjar Felicia som 7åring första klass i lågstadiet med allt vad det innebär. Inte så att jag inte vill att hon börjar för det vill jag ju förstås men det känns på något sätt overkligt..förstår ni vad jag menar?

Att lära sig skriva o räkna tror jag Felicia ser fram emot även fast hon just nu inte är så värst inne på idéen med att gå i skola..för varför måste hon det? Vem har bestämt det? Det är de två frågor som hon ställer mest just nu faktiskt... =)

Nu ska jag inte oja mig mer även fast det är med ett litet sting av sorg i hjärtat jag inser att denna tid som varit aldrig kommer igen..innan jag hunnit blinka är hon sedan tonåring och det jag önskar mest av allt just nu är att hon slipper bli retad som jag blev under 6års tid i skolan för att jag inte var smal..men det blir nog inga problem hoppas jag. Men som mamma har man rätt att oroa sig för sina barn. Inte så att man behöver beskydda dem från allt här i världen genom att förbjuda dem göra vissa saker utan låta dem upptäcka världen och alltid finnas där som en trygghet och det go vänner kommer jag alltid göra för mina barn =)

Nu ska här göras kladdkaka med min stora lilla prinsessa o guldklimp! =) =)
Ha en fortsatt trevlig söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0