Lussekatter, knäck, kola o daim..å så lite snö =)

Har precis gjort lite lussekatter och det luktar sådär juligt det bara kan när man bakat lussekatter. Okej, det kan lukta lika mycket jul när man bakat pepparkakor, men i år blir det inget pepparkaksbak här hemma..tror jag.. =)
Ska göra knäck, kola och daim också och vänta på att det börjar snöa igen. Har nämligen snöat här idag och vad vore väl december månad utan snö???????? Tyvärr har ingen snö lagt sig på marken men det hoppas jag det kommer göra..kanske ligger det ett fint litet snötäcke på gräsmattorna när man vaknar imorrnbitti och är så där filmstjärnesnygg i kaluffsen..eller nä, man brukar inte se ut som de gör på film oftast för inte ligger mitt hår sådär perfekt när jag vaknat efter en god natts sömn.

Jobbade natten till idag och känner mig efter endast 6timmars sömn rätt så pigg ändå. Brukar behöva fler timmar (minst 8 iaf efter att ha jobbat natt) men det är inte alltid det funkar och idag var det en sån där det-funkar-inte-att-sova-längre dag. Har ju ändå två barn och att begära att de ska vara tysta för att jag ska sova är lite mycket begärt så man får ta det som det kommer liksom.

Nu ska jag strax sätta igång att göra lite knäck innan inspirationen försvinner, fast det tror jag inte den gör för just idag känner jag väldigt starkt att jag vill pyssla med sånna grejer. Normalt sett kan det nog för de flesta av oss börja med att man tänker att det skulle vara kul att göra tex knäck, men sen kan det ta en stund från tanke till handling. När man sen ska göra det hela så kan lusten ibland ha försvunnit någonstans på vägen. Det kan i alla fall vara så för mig och jag tror inte jag är ensam om det.

Trevlig lördag på er alla där ute in cyber-space =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0