Tjosan..

Jaha ja, så gör man då alla andra sällskap vad det gäller att blogga..*S* Är inte nån som jättelätt faller för grupptryck, utan vill gärna testa på saker när jag själv vill..fast det vill väl alla?? =)
Kommer skriva när tid och lust finns..blir det inte varje dag så blir det kanske ett par gånger i veckan iaf om man har tur..*s*
Är en riktig nattuggla som är uppe så länge som möjligt om nätterna, men det har kanske med mitt yrke att göra också. Jobbar natt inom vården som undersköterska på ett äldreboende och ser till så de gamla är sovandes och välmående under natten. Om de sen inte direkt hänger på larmet stup i kvarten är det underbart, men som alla vet brukar underbart vara kort..allt som oftast iaf..*s* Minns en natt jag var jätteglad över att hitills när klockan var 4 på morgonen inte haft mer än kanske 3 larm men den glada tanken skulle jag inte haft för rätt som det var började det larma utav bara fasen..sprang som ett skållat troll ungefär.
 
När jag sen körde mina 4 mil hem var jag lite trött i mössan och började ett tag fundera på om jag verkligen åkte mot Nybro eller om jag svängt fel och var på väg mot Lenhovda...så följande konversation ägde rum: 
Va fan, nu svängde jag nog fel! Var ska jag lyckas vända bilen för nånstans då?? Helvete också vad klantig jag är!  Som tur var åkte jag åt rätt håll upptäckte jag strax efteråt..men jag var irriterad en bra stund*s* Hade sett snyggt ut att inse att man nog var längre hemifrån än vanligt om jag svängt fel i den berörda korsningen. Får skylla allt på att jag hade ett lååångt 14 timmars vaket pass bakom mig..

Nu ska lilla jag gå och sussa kudde tror jag bestämt..så jag kanske får ett par timmars sömn innan lilltösen vaknar. (hon är lika morgonpigg som sin pappa medans stora tösen är lika morgontrött som jag..en jämn fördelning med andra ord..*s*)
Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0