Åska, regn och till sist sol OCH regn..eh..

Jodå, vädret har tydligen fått fnatt.. Först åskade det så inåt helsike (började runt 15-tiden tror jag) och så kom regnet. Å vad härligt tänkte lilla jag..regn efter åskoväder är inte fel och luften känns så mycket klarare. Regnet började falla som ett vattenfall typ och sen avtog det lite liksom åskan. Sen tog regnet fart igen och likaså kom åskan tillbaka (verkar som om den sortens väder "snurrar" runt Nybro i omgångar..). Jahapp tänkte ju en annan, nu sätter det fart igen men så länge det är på dagen/eftermiddagen/tidig kväll är det lugnt. Plötsligt kom solen fram mitt när det regnade som värst...eh...vad fasen, det rimmar liksom inte. Sol OCH värsta ösregnet hör inte ihop tycker jag..men sen regerade solen tills det blev mörkt.

Tydligen ska det vara så här ostadigt väder denna vecka och imorrn ska det tydligen regna igen och det gör inget. Jag ska jobba två nätter nu och så länge det bara regnar bryr jag mig inte, men börjar det åska lika mycket som det gjort idag bryr jag mig desto mer. Gillar INTE när det åskar på nätterna. Känns otäckt på något vis..

Hmm..vet att inlägget blir lite rörigt men jag skriver det som för tillfället ploppar upp i huvudet. Många tänker ut och vrider o vänder på varenda detalj innan de skriver, men sån har jag aldrig varit...alla är vi ju olika som tur är =)

Nähepp, go vänner, nu väntar sängen på mig så det är dags att sussa kudde och ladda inför kommande nattens jobb.
Hoppas ni får en trevlig vecka oavsett ni har semester eller inte =)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0