Underbara, lediga söndag =)

Idag har jag varit ledig och det kändes väääääääldigt välbehövligt! Har jobbat rätt mycket så när jag nu var ledig idag (jodå, jag vet att det blivit måndag nu..men hann inte blogga när jag tänkte mig igår)  har jag inte gjort många knop ska ni veta.
Dagen började kanske inte så lyckat med att jag somnade som först nånstans mellan 05.20 och 05.30 (ögonlocken liksom bara föll ihop då..äntligen) och vaknade vid 10-tiden av att en viss liten 1åring var lite missnöjd med tillvaron i sin säng och ville upp. Kan inte säga att jag var direkt pigg, men som mamma är det vid de tillfällena bara att bita ihop och se glad ut för hon kan ju inte hjälpa att hon har en riktigt morgontrött mamma.. =)

Efter frukost till de små damerna (jag och Theo dricker i princip bara kaffe på morgonen) strök jag de klänningar de skulle ha på sig idag, för vi skulle till min storebror och svägerska och hälsa på (de flyttade till hus för ett tag sen men jag hade ännu inte varit där) och ta en fika och bara prata lite om ditt o datt.

Innan vi åkte passade jag på att ta en ofrivillig date med ena bordsbenet där jag slog i en ond tå..hoppsan hejsan så myspysigt..ville haspla ur mig värsta ramsan egentligen, men barn har som ni nog känner till rätt stora öron som blixtsnabbt snappar upp alla de ord de INTE ska snappa upp. Svordomar är exempel på grejer de lär sig blixtsnabbt. Jag erkänner att jag svär en del, men försöker åtminstonne göra det när inte barnen hör. Felicia kan redan svära, men väljer på sitt förståndiga vis att säga "Attans" istället för f**n och diverse andra ord.

Nåväl, efter att ha dansat runt lite pga smärtan i tån, satte vi Emma i vagnen, plockade ihop det som skulle med (trots att vi båda konstaterade att ingen hakklapp hämtats till Emma och båda hade tanke på att hämta en, glömde vi den givetvis..) och begav oss till bilen. Molnen såg lite sådär luriga ut men solen sken och temeraturen var behaglig ute men jag trodde ändå att vi skulle få regn och med tanke på lördagens ösregn (25mm på 15min!) hade det inte förvånat mig ett dugg.

När barn och vagn och alla andra pinaler var inpackade i bilen bar det så iväg till Lindsdal och min ena bror och svägerska. Vi fikade med kaffe, hallonpaj (jätte enkel att göra..o god dessutom) med glass och några bullar. Efter att ha suttit och fikat o snackat en stund, gick vi lite "husesyn" och de hade fått det riktigt fint. Fattas lite men det är sånt som kommer lite pö om pö (lite då och då betyder föregående mening..*S*) .
Sen, efter att ha varit där i två timmar, bar det hemåt igen med två trötta töser =). Dagen har varit bra trots lite tokig start. Att jag sedan snubblat omkring och fumlat med grejer är ju en annan sak..! haha

Nähepp, nu är det verkligen dags för mig att dejta sängen ett par timmar (eller så länge det går iaf) känner jag.
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0