Ålands kryssningen med Cinderella

Vackert väder, varmt, inte ett moln på himlen och trevligt sällskap...vad kan man mer begära?? =)
 
Åkte med Cinderella till Mariehamn i lördags och vädret var kanon fint! Varmt o gött..o fullt av folk på soldäck..kunde inte varit bättre =)
Var en lugn kryssning..åt o drack gott och kollade på andra passagerare och deras klädsel bland annat. Verkade inte vara några bråk under nattens gallej men det är väl som det brukar. Det förekommer men man ser det sällan för man är på ett annat ställe. Fanns en del som inte kunde hantera alkohol utan drack mer än de verkade klara av, men sånna människor finns det ute på krogarna också.

Dagen igår (söndag) när vi reste hem var såååå seg! Blev en o annan drink o lite dans o snack med diverse människor och väldigt sent kom man i säng..sov kanske i max 3 timmar innan jag gick upp för vi skulle käka frukost som vi bokade o betalade innan resan. Trodde inte jag skulle få i mig något särskillt av den men det fick jag. Åt ägg o macka, yoggi med bär i (väldigt gott!) och så drack jag juice (äppeljuice är tyvärr den enda juice jag kan dricka nu mer..får migränaktig huvudvärk av apelsinjuice som är såååå gott...) och så drack jag givetvis livets elexir(stavas det så?) nämligen KAFFE! Yummi är ordet...dricker kaffe varje dag och får ibland huvudvärk om jag inte druckit det på en dag..

Hmm...det var beskriving av folk och frukosten...var i alla fall en mycket trevlig resa. Att göra sånna här grejer blir roligare om man har med sig ett par goda vänner som har ungefär samma slags humor och som har båda fötterna på jorden så att säga. =)

Nåja, nu ska jag strax lägga mig och sova o drömma goa drömmar om helgen som varit. Är såå glad att resan blev lyckad och att vi hade vackert väder både i lördags och i söndags..sol sol sol o åter sol..kan det bli bättre? Tacka vet jag den svenska sommaren. Ingen sommar är bättre än den med vackra solnedgångar o för den del soluppgångar och när det väl är vackert väder är det de till 110%..*ler* Så utlandet i all ära men i helgen och även idag är utlandet bara blaha blaha och inget att ha..*s*

Kram på er alla =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0