Härliga sommar

Midsommarafton bjöd på blandat väder precis som den gjort de senaste åren, men mestadels sken faktiskt solen på oss. Mamma, jag och flickorna besökte Skällby och Felicia dansade kring den resta midsommarstången tillsammans med en av mina svägerskor, hennes brors sambo och deras älsta dotter som är ett år äldre än Felicia. Sen fick Felicia rida på en ponny vilket hon tyckte mycket om och sen tittade vi på djuren och var en stund i en lekpark som ligger brevid innan det var dags att dra sig ut till Lindsdal för att äta lite mat. Knappt hade man hunnit sätta sig ner innan regnet bara öste ner en stund. Sen var det åter uppehållsväder.

På midsommardagen jobbade jag på en demensavdelning på Vasallparken (nytt boende i Kalmar som går i privat regi) mellan 15-21 och sen var jag ledig i söndags för att åter jobba i måndags mellan 8-13.30. Meningen var att jag skulle varit ledig igår, men blev tillfrågad om jag kunde jobba mellan 7-16 och det ställde jag upp på. Var helt slut när jag kom hem igår och man kunde nästa tro att ett par av de dementa på den avdelningen följt med mig hem för jag kunde höra deras röster ibland o då mina vänner är man trött.. Jobbar härnäst på fredag o lördag och sen börjar mitt semestervik på natten på måndag. Ska bli skönt att jobba natt. Är trots allt en riktig nattuggla som gärna sitter uppe länge..

Sommarens vackra väder har kommit också och jag tror termometern ute har visat på runt 22grader de senaste dagarna. Härligt!!! =)
Idag har det varit för varmt så jag har ännu inte stuckit näsan utanför dörren men ska göra det hade jag tänkt mig. Utanför där vi bor är det just nu lite aktiviteter man kan prova på och har så varit hela eftermiddagen och nu är det korvgrillning och massor med folk helt plötsligt..är nog rätt typiskt för smålänningar det där. Gratis mat tackas det inte nej till i första taget. Nu inte sagt att alla är sånna men rätt många har man sett som trängts runt den där grillen för att få sig en gratis korv..haha.

Nu ska jag ta mig lite kaffe och sen blir det mat. Töserna har redan ätit och det som stod på menyn idag var isterband med dillstuvad potatis till. Själv har jag inte varit hungrig och jag brukar ha svårt att äta när det är för varmt, men nu när det börjar kännas lite, lite svalare kan det nog gå att äta något. Sen ska vi ta kväll med lite tv tittande (om det nu finns något att se på förstås...) och ha allmänt mysigt. Att mysa är något av det bästa Felicia vet och det kan vara veckans alla dagar och behöver inte innebära något speciellt..kan bara vara att man tittar på någon film med henne, att hon får lite glass eller vad som helst just då.

Ha det gott i sommarvärmen! =)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0