Midsommarafton 2009..

Så var då midsommaraftonen detta år 2009 här. Halva året har snart gått och vart har dagarna och veckorna tagit vägen? Känns som om tiden bara flugit förbi, vilket den säkert gjort också..

Denna midsommarafton ska inledas med att jag har hand om tvättstugan om ett litet tag och sedan framåt lunch någongång antar jag (ev lite senare än just lunch) ska jag och töserna åka till mamma och ha ett stilla firande med henne. Kanske blir det ett litet besök på Skälby så barnen får se djuren som finns där, men det är bara om vädret tillåter. Regnar det är det inget kul att gå där. Visst, det finns regnkläder till dem och paraply till en annan men ändå. Theo ska jobba, men det är inte första gången vi inte firar midsommar ihop..eller firar o firar..man äter lite sill o nypotatis/färskpotatis (nubben hoppar jag över) och sen kanske lite jordgubbar..that´s it och det räcker.

Har aldrig tyckt det varit det allra minsta spännande att ha holabaloo fest på midsommar för varför ska man det?? Många som är yngre än jag själv är, och då är jag ändå inte lastgammal, tycker det är hur coolt som helst att festa järnet. Fast det är klart, nyår är likadant..men fulla ungdomar som inte riktigt har koll på läget och som skjuter raketer..nä, det gillar jag inte. Visst, man får festa så mycket man vill, men måste man låta nån av de mest onyktra skjuta dessa raketer som varje år skadar så många människor?? Nåja, de blir väl också vuxna nångång så småningom.. =)

Hmm...det låter som om jag aldrig varit vare sig ung eller onykter men det har jag. Skillnaden är väl bara att jag alltid vetat hur mycket jag tål att dricka innan någonting i kroppen gör att det inte går att ta en endaste klunk till hur god dricka det än är..rätt skönt att ha den spärren även fast man stött på människor som inte fattar att jag inte vill ha mer utan försöker pracka på utan att lyckas det minsta med att få mig att dricka mer och jag kan ärligt säga att jag är stolt över mig själv för det! *ler*

Nåja, håller tummarna för att vi får vackert väder och att många i detta vackra land får en härlig midsommar..så nu önskar jag er alla en riktigt glad midsommar!!

Kram =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0