Soooooool och varmt

Idag har vädret varit otroligt fint! Några små tunna och vilsna moln hade letat sig fram på den i övrigt molnfria himlen men det gjorde inget. Det har blåst ute också men inte några kalla vindar utan sådär härligt ljumma sommarvindar =)
 
För övrigt sitter jag uppe helt allena medans de andra sover. Felicia somnade nog för inte så värst länge sedan och det gjorde nog inte Theo eller Emma heller. Felicia brukar springa uppe några gånger innan hon somnar för hon är som de flesta nyfikna 6åringar är..hon bara måste fråga något som egentligen skulle kunna vänta tills morgonen och så bara måste hon dricka lite vatten också..*skrattar* Barn är så härliga och jag har aldrig ångrat för en sekund att jag skaffade dessa underbara töser. De var inte plannerade (inte till 100% iaf..vi sa bara att händer det så händer det..) men älskade från första stund, både när de fortfarande befann sig inne i magen och när de sedan hade sett sitt första dagsljus. Minns hur första sparken kändes och då blev man medveten om att det fanns en liten krabat där inne som vände o vred på sig. Felicia sparkade som mest när vi spelade musik och höll igång hyffsat mycket på kvällarna medans Emma var mer aktiv på nätterna och ibland även på dagarna men det var lite olika. Att vi inte visste vad det skulle bli för något, förutom ett barn då förstås, var väldigt spännande och vi hade både ett tjej och killnamn "färdigt" innan förlossning. Blev tillfrågad om jag ville veta könet på barnet om de kunde se det men det ville jag inte. Skulle ju förtagit all spänning och väntan som jag tycker är tjusningen med en graviditet.. =)

Ska jobba natt imorgon och på lördag eftersom chefen i Kalmar hade lite kris och frågade mig så snällt om jag ville jobba de nätterna istället för det kvälls respektive dagpass jag hade egentligen, och nattuggla som man är tackade jag förstås inte nej. Felicia ser redan fram emot att få ligga och sova i min säng imorrn när jag är och jobbar. Vi brukar göra så att hon får sova där när jag jobbar på nätterna om hon vill förstås (vilket hon brukar vilja) och i annat fall brukar hon få sova mellan oss om hon drömt något "dumt" (mardröm alltså).  Emma sover mest i sin säng men om hon vaknar vid 3 på natten brukar vi ta över henne till oss och det brukar inte ta lång stund förän hon sover igen.

Nu när det varit så varmt de sista dagarna har det varit varmt i sovrummet på nätterna så det är inte många nätter Emma inte vaknat vid 3-3.30 på natten/morgonen. En annan kan knappt sova heller när det är för varmt för det känns bara som om allt klibbar fast på kroppen..

Nähepp, det här inlägget blev lite flummigt och kanske lite rörigt också men det bjuder jag på...*ler*
Ska sätta mig i soffan med lite kall dricka och slötitta på någon film tror jag innan det är dags att sova en stund. Blir till att vila lite framåt eftermiddagen imorrn (eller idag för att vara mer exakt..) så jag orkar jobba 10.5 timme. Brukar inte vara några problem för jag är van vid att jobba 14timmars pass ibland på förra jobbet respektive 8,5 timmar så det här blir en piece of cake.. ;-)

Dags för denna nattuggla att sätta sig och glo på film..tror jag ska kika på Pretty Woman eller någon annan bra film från ens tonårstid..

Kram

Kommentarer
Postat av: Randy

Underbart med härligt väder =)

2009-06-26 @ 14:51:19
URL: http://randys.se
Postat av: Maggan

Ja det är det verkligen! =) Sommaren har hitills bjudit på väldigt blandad kompott och midsommar var som de flesta midsomrar är..regn o blåst blandat med solsken... =) =)

2009-06-29 @ 13:59:02
URL: http://magganshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0