Studenten o lite svammel

På fredag smäller det...mitt näst yngsta kusinbarn på mammas sida av släkten tar studenten o kliver in i vuxenvärlden på allvar! =)
Ibland blir de vuxna lite väl fort..vem skulle kunna tro att mina två älsta kusinbarn som är runt 1,90 långa en gång kom springande fram till en o slängde sig runt mina ben?? Det gör de inte nu minsann..*s*

Har runt 11 kusinbarn tror jag men det är bara fyra av dem jag har kontakt med. De andra finns på pappas sida av släkten och den sidan träffar man nästan aldrig. Tror inte vi är den enda familjen som har det så.. Kommer ihåg att det ringde en tjomme från Linköping till mig o presenterade sig som min kusin..enda kruxet var väl att han inte alls är min kusin utan typ pappas eller något sånt. Pappa har två helsyskon (ni vet, samma mamma o pappa) o 6 halvsyskon o jag tror det var nån av de halvsyskonens barn som tyckte han var min kusin. Dock är det ju så att bara för att man har samma efternamn är det inte givet ett endaste dugg att man är släkt med varandra..möjligen på jädrigt långt håll. Träffar långt ifrån alla kusiner också..där vet jag iaf hur många jag har..kusiner alltså... *ler*

Nu fladdrade jag iväg här men kände att jag likväl kunde förklara läget lite.. =)  Ser iaf fram emot att få ta emot mitt kusinbarn på skolgården på fredag o fira henne tillsammans med resterande släkt på mammas sida. Kommer träffa mina tre kusiner på den sidan, kusinbarn, kusinernas repektive (är bara en som inte kan komma) o så moster o morbror (är ingift) och så hoppas jag att morfar kommer också. Han är trots sina 88år still going strong =)

Nu ska jag planera lite inför morgondagen. Ska försöka ta mig ner till stan för att köpa en examens present till den blivande studenten.

" Sjungom studentens lyckliga dag,
låtom oss fröjdas i ungdomens vår!
Än klappar hjärtat med friska slag,
och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än
i våra sinnen bo,
hoppet är vår vän,
och vi dess löften tro,
när vi knyta förbund i den lund,
där de härliga lagrarna gro!
där de härliga lagrarna gro!
Hurra!

Ha en trevlig kväll!
Kram =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0