Det regniga vädret gör mig inte gladare...

Är irriterad idag..på chefen.. Har en sån obeslutsam chef så det är nåt otroligt och nu syftar jag inte på sambon för han gör som jag säger..typ inte alls..*s* (har inte dresserat honom riktigt..*S*)
Har varit mammaledig fram tills igår och nu ska sambon vara hemma en månad och sen blir jag nog mammaledig åtminstonne en månad till eller så. Tänkte iaf att jag skulle passa på att hoppa in och jobba lite och ringde chefen idag för att höra om jag kanske behövde fräscha upp kunskaperna lite på kvällen men hon vill avvakta och använda den timvikarie hon har som redan tar alla jobb hon har möjlighet till så jag känner mig inte direkt önskvärd. :-(

Hatar att behöva gå igenom samma procedur för femtielfte gången och söka jobb.. kan inte bara nån knacka på dörren, räcka över ett anställningsbevis att skriva under och GE mig jobbet?? Fasen vad smidigt det vore..och bekvämt för då slipper jag ju de där idioterna på arbetsförmedlingen som ändå aldrig hjälpt mig. Nä, tacka vet jag telefonkatalogen och att ringa runt själv när nu ingen knackar på dörren och ger mig ett jobb.. En handledare på af blev nog lite förnärmad när han en gång frågade vad jag hade för förväntningar på af och vad jag trodde de kunde hjälpa mig med och jag svarade att de inte kunde hjälpa mig alls för det hade de aldrig gjort..haha

Nä, jag har jobbat inom vården sen efter studenten 1998 så det är nog hög tid att vidga vyerna åt andra håll. Har varit både personlig assistent och vårdare..förutom att jag är undersköterska då förstås. Visserligen gillar jag att jobba inom vården trots urkass lön men trots att jag nu verkar stå utan jobb så fullkomligt vägrar  jag göra det en har föreslagit för mig och det är att jobba på samma ställe som min mamma! Det skulle kunna ses av hennes jobbarkompisar som om hon fixat in mig och serverat mig ett jobb på ett jäkla silverfat. Har alltid fixat mina jobb på egen hand utan inblandning från någon som fixat och trixat in mig och det är jag rätt så stolt över.. =)

Ojoj..det här är inte min dag..märker det på humöret så det är nog bäst jag avslutar skrivandet här innan tredje världskri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0