Huslig till tusen..och lite annat smått o gott

Alltså, jag är inte jätte huslig direkt men tycker det är kul att laga mat och testa nya grejer vad det gäller just det, så ikväll har jag gjort egen glass..*S* Fick denna smarta idé strax innan kl 19 och satte därefter igång att vispa o blanda och jag följde receptet till typ punkt och pricka. Brukar normalt sett när jag lagar något ta lite på en höft sisådär men inte ikväll..

Skulle ha städat av lite här idag och strykt kläderna vi tvättade sent igår kväll, men vare sig tid eller lust har infunnit sig, men jag gör kanske det jag borde när alla sover då det faktiskt är lättare att fara fram som en virvelvind än när de är uppe. Lilltjejen är som värsta Speedy Gonzales (den där supersnabba lilla mexikanska råttan i tecknade filmer om Tweet o Sylvester bland annat) och sambon är ibland mest i vägen för min framfart =)
Dagen har för övrigt mest sniglat sig fram och jag har känt en allmän brist på motivation..så till mat idag blev det köttbullar och makaroner till tjejerna och själv åt jag en laxrätt jag gjorde igår tillsammans med en vanlig grönsallad. Sambon var inte direkt hungrig men har nu ätit en sån där färdig pizza man köper i affären. Imorrn är det nya tag och nya funderingar kring matlagningen och vad man ska göra för övrigt.

Imorrn ska min lille papps ut på sjön igen. Efter att innan helgen fått besked att han skulle åkt i söndags fick han i lördags besked om att han ska åka imorrn. Biljett till flyg från Kalmar till Stockholm beställdes samt biljett för vidare flyg från Stockholm till Hamburg så han skulle åka med första flyget från the big city of Kalmar och i eftermiddags fick han veta att båten inte kommer in till hamnen i Hamburg förrän på kvällen så då blev det en ändring till så nu ska han åka med tåget från Kalmar till Köpenhamn (Kastrup närmare bestämt) och flyga till Hamburg därifrån..och nu lär det förhoppningsvis inte bli nån mer ändring.
Felicia har iaf fått ringa och säga hejdå till honom då han kommer vara borta i 6 veckor. Det höll på att fällas en massa krokodiltårar men de uteblev till slut. Hon tror att jag också är ledsen över att han åker, men det är jag inte. Vi kids är uppvuxna med att ha en pappa på sjön så för oss är det inget konstigt. Visst, vi var jätteledsna när han skulle åka när vi var mindre men i takt med att man blev äldre förstod man också att han kom tillbaka efter x antal månader...så jag vet hur hon känner min älskade tös.

Nu börjar det bli dags för kaffe..är hemskt kaffesugen och sen ska jag förstås även kolla till glassen så den sköter sig där inne i frysen  =)

Ajöken..

Kommentarer
Postat av: jenny

vill ha bild på glassen ju! och receptet om den blev god ;-)

2009-03-12 @ 11:42:45
URL: http://lastelladelnord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0