Men hallå..

Satt här ikväll och kikade på melodifestivalen och höll alla tummar för att den låt och artist jag gillar skulle vinna, men gör hon det?? Nope..en oprasångerska vinner och å vad hela svenska folket tror hon kommer vinna i Moskva! Måste därför lämna min lilla åsikt här. Malena tar sig kanske vidare från kvalet men inte längre än så.. Visst hon har röst men bara för opera och inte det som kommer emellan.
Jag hade Sarah Dawn-Finer med låten Moving on som favorit. Hon har en sån jävla röst så när hon tar i så reser sig håret på armarna och det blir gåshud totalt..=)  Synd bara det inte gick vägen denna gången heller. Caroline af Ugglas fick fler poäng (av folket alltså) och DET är något jag absolut inte fattar..hur kan man tycka att människan är bra?? Visserligen är smaken som baken (delad alltså) men nån måtta får det väl ändå vara på galenskaperna..*S* Felicia frågade till och med under andra chansen när hon skulle sjunga (af Ugglas alltså) vem måsen var...och det säger kanske en del om vad vi i denna familj tycker..hahaha

Annars har dagen och kvällen varit lugn faktiskt. Felicia är hos min mamma den här helgen och kopplar av o leker med sin kompis hon har där. Emma är hemma med oss och idag gick vi en lång promenad på runt en timme och hon somnade väldigt gott i sin vagn och sov iaf 25minuter. Var riktigt skönt att gå den där promenaden trots snålblåst och grått väder. Solen hade gärna fått skina lite idag, men man kan inte få allt här i livet =)
Som småbarnsförälder har man inte alltid så mycket pengar över så jag önskar mig ofta en bra slant, men har inte haft nån tur än..för det kommer väl ingen och ringer på dörrn?? Vore annars behändigt om det gjorde det så slapp man köpa trisslotter där man för det mesta bara vinner 25 spänn iaf..fast det är klart, 75 har jag vunnit nångång trots allt.. =) =)

Nähepp, nu sover Emma och jag ska hämta lite mer kaffe och surpla det för typ 4:e gången idag. Hade tänkt ta mig ett glas vin ikväll men det bidde inte av och nu vet jag inte om jag är så sugen längre. Hade annars varit kul att gå ut och roat sig, men pengarna fattas så det får bli en annan gång.

Ha en trevlig lördagkväll/natt...

Ajöken

Kommentarer
Postat av: Jenny

jag förstår inte heller att den där skrikande maskulina kvinnan lyckades vinna!! Det kommer ju gå åt helvete för Sverige i Moskva...



Jag höll faktiskt på den du inte tyckte om - af Ugglas!!! Hon e ju uuuunderbar!! Snälla, snälla, snälla....



:-D

2009-03-15 @ 08:18:39
URL: http://lastelladelnord.blogg.se/
Postat av: Maggan

Javisst kommer det gå åt fanders för oss i Moskva men man kan inte få allt här i livet och vad det gäller af Ugglas är hon inte helt frisk i knoppen efter allt drogmissbruk, men vill man gilla henne så får man det givetvis..s =)

2009-03-15 @ 19:47:26
URL: http://magganshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0