När kommer våren??

Såg igår en skymt av att våren var på väg..solen sken och fåglarna kvittrade. En ensam liten krokus kikade stillsamt mot oss från rabatten och man tänkte lyckligt att : Nu jäklar är våren på intåg!  Men vad sjutton händer sen?? Jo, regnet börjar falla ner idag och sen började det snöa också minsann! Felicia var så klart överlycklig, men en annan var inte lika glad. Visst, det är fint när snöflingor singlar ner men nu vill jag faktiskt ha vår!!

Har förr alltid gillat snön och blivit näst intill barnsligt förtjust när den kommit, men nu är jag inte lika förtjust..ok om den kommer typ en gång och inte i flera omgångar tycker jag om den men sen får det räcka.. Är det ett tecken på att man börjar bli gammal eller nåt??? Är 30år, förlovad med samma kille/man sedan 10år och har två barn..och är väl rätt nöjd med livet på det hela taget. Ok, lite mer pengar på kontot varje månad skulle inte skada och ett mer välbetalt jobb skulle inte göra så ont att ha direkt.

Nä, nu ska jag och min kaffemugg vänta in att snön försvinner igen så våren kan göra sin entré..
Tjing på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0