Tandlös tös..och flitiga jag

Äntligen har Felicia vågat ta ut sin vääääldigt lösa framtand. Den har varit så himla lös att hon inte vågat äta en macka ens engång..*s* Men nu har hon 3 gluggar iaf =)

Förra året tappade hon två tänder i nedre käken och nu har hon tappat två till inom ett dygn (en i nedre käken och en framtand i överkäken..*L*) så för andra natten i rad kommer "tandfen" dyka upp när hon sover.. =)  Felicia har lagt sin tand så fint i ett glas med vatten så tandfen kan ta den och lägga dit en peng istället..kommer själv ihåg hur spännande det var när man tappat en tand (jodå, "tandfen" fanns även på min tid för 100 år sen..*S*) och hittade en peng nästa morgon för vart hade tanden tagit vägen?? Måste nog säga att min kära mamma var väldigt skicklig..och dessutom har tandfen åter gjort sin entré i Lindsdal de två gånger Felicia tappat en tand där. Kan ju säga att tösen är mycket intresserad av hur tandfen kunde hitta hennes tappade tänder där..haha

Idag har jag varit flitig må ni tro..städat och tvättat en jädrans massa tvätt (det märks att man har två barn..*L*). Skulle fått besök av nån försäkrings nisse från Skandia för att se och jämföra priser på sk barnförsäkringar (de ringde mig och inte tvärtom..), men tror ni den jäkeln kom??!!! Nope, klockan slog 15 som var den avtalade tiden och när klockan var 15.45 hade hon fortfarande inte dykt upp så då ringde vi till försäkringsbolaget. De blev lite sura på oss när vi sa att vi hoppar över alltihop för man kan ju tycka att hon kunde ringt och talat om att hon var försenad..jaja, shit happens all the time.

Men vi får väl se positivt på det hela..lägenheten blev städad (jodå, den skulle ändå bli befriad från sitt tillfälliga bombnedslag och slippa se ut som tredje världskriget)  och det känner vi oss mycket nöjda med =). (var sjuka förra veckan och fick tillbaka tillräckligt med krafter först igår..dumt med kräksjukan tycker vi, men nu är den avklarad iaf..*L*)
Nu suger det i magen lite så det är nog dags att pimpla lite mer kaffe tror jag och käka några pistage nötter..mums..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0