Usch för förkylning..

Så var det dags igen! Nu är både jag och Emma förkylda IGEN!!*suck* Var inte länge sen man var det o nu är det alltså dax igen.. Började i förrgår med lite nästäppa och halsont och jag kände bara att det skulle varit smidigt att få byta både näsa o hals. Det onda i halsen sitter där det sitter och näsan..tja den rinner och blir täppt om vartannat. Har pimplat både kaffe o te i det oändliga för att få värmen för halsen och tagit nässpray i det oändliga känns det som. Trodde och hoppades idag att halsen skulle kännas bättre, men det är likadant som häromdagen. Håller bara koll så jag inte blir röd som ett stoppljus i den o får vita prickar (vill absolut inte åka på halsfluss..är sååå jobbigt att ha det..)

Emma tycks bara ha snorig näsa och det är ju inte så kul det heller för hon sover inte så bra som hon i normala fall brukar göra..men jag överlever all denna brist på sömn... =)
Jag undrar nu hur mycket snor det egentligen finns i "snoken" och om jag kanske är på väg att snyta ut hjärnan..känns nästan så just nu. Får väl vara glad  sålänge bihålorna inte börjar göra ont. Har haft ett par bihåleinflammationer de sista åren och det är inte heller nån höjdare.

Lagade ungsstekt falukorv o potatismos här hemma idag till övriga familjen (tog bara litegrann själv) och att smaka av något när man är förkyld är inte så lätt. Allt smakar ungefär som att räcka ut tungan när det regnar dvs ingenting! Fick be Felicia smaka av (hon var ändå i köket) vilket hon inte hade något emot. Resultatet blev godkänt iaf  av både henne, sambon och Emma som åt med god aptit =) Emma blev dock lite förbaskad när maten tog slut, men då hade hon ändå ätit 3 bitar falukorv och potatismos o druckit mjölk..det är min duktiga lilla tjej det.. =) =) =) =)
Båda mina töser är väldigt förtjusta i just falukorv o potatismos och bägge fick smaka det redan vid 4-5månaders ålder. Barnmat är, som jag tidigare skrivit, bannlyst här hemma för våra barn. Fick dock lov att köpa det en gång till Felicia då den välling hon åt inte gick att hitta på det ställe vi var. Kan ju inte direkt påstå att ungen åt något av det. Minns att hon grimaserade illa varje gång skeden närmade sig munnen..*S*

Nähepp, dags för en ny date med papper för att snyta sig. Hoppas nu bara helgen blir bättre med mindre förkylning och vackert väder =)

Ajöken sa förkylda fröken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0