Jodå...ååå de´ då

Tänkte skriva ett sista liiiitet inlägg bara innan det är dags att nana kudde..

Har varit en rätt bra dag idag. Jag har förvisso varit rätt så seg i kroppen o knoppen men det har på något sätt ordnat upp sig..kanske var det promenaden tidigare ikväll (jodå, är fullt medveten om vad klockan är just nu..*L*) som gjorde susen? Tog en sväng förbi lägenheten där jag och min lilla familj bodde innan vi flyttade till den lägenhet vi nu bor i och det mesta verkade vara sig likt..eller tja, det är bara 1 av grannarna vi hade som bor kvar för det är ett nytt par i ena tvåan och i vår gamla trea bor det ingen just nu. Bodde i en vanlig 2 vånings trävilla (privat hyresvärd) och trivdes rätt så bra, men hyran blev lite för dyr till slut..tyvärr..

Nåja, jag hade rätt så bra fart under dojorna och med musik i öronen gick det utav bara tusan att gå..går i takt med musiken och när ingen ser och hör sjunger jag gärna med..*S* Kom på mig själv med att både sjunga med och göra vissa rörelser(diskreta så klart..haha) till en låt med Prince som heter 1999. Är så himla go takt i den så där gick jag i takt och gnolade o gjorde vissa handrörelser han gör i videon till låten..(är från 1982-83). 
På bilderna nedan ser man Prince (mannen som alltid använder högklackat pga sin längd..), Jimmy Somerville (sångare i Blonski Beat..har här micken i hand..) och sen sist men inte minst ser man Peter Garrett som var sångare i det australiensiska bandet Midnight Oil 1976-2002. (han är nu mer miljöminister i Australien och sitter i parlamentet sedan 2004..)
           




                                    
                                     E-Type & The Poodles
(från Melodifestivalen 2008 där de tävlade med Line of Fire)
                                              
Förutom att jag nu lyssnade på hans låt hade jag lite över 50st andra att lyssna på..bland annat Beds are burning med Midnight Oil och lite andra goa låtar som tex låten Smalltown boy med Bronski Beat, Line of Fire med E-Type & The Poodles. Lite gott o blandat med andra ord även fast skivan domineras av 80-tals låtar =) =) =)

Nu är det dags att sova en stund om det går.. Emma är snorig och allmänt förkyld och brukar inte sova så bra när hon är täppt...fast å andra sidan, vem gör egentligen det?? Har i alla fall nässpray i beredskap att ge henne (för barn mellan 7månader...innan var det näsdroppar för små bebbar som gällde..hon blir ju ändå 10 månader om 3 dagar så...) och nässugen o näsdukar o lite annat smått o gott. Allt för att min lilla "prinsessa" inte ska må allt för dåligt..

Tjingtjong, styrstång..o nattinatti förstås..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0