Lite smått och gott..och flum..

Timmen är vääääldigt sen egentligen (klockan är strax efter 2 på natten) men inte för mig. Är en jädrans nattuggla som trivs väldigt bra med att sitta uppe och uggla och antingen sitta här framför datorn eller slöglo på nån film man redan sett femtielva gånger..typ..*S*

Såg filmen Rallybrudar med bland annat Eva Röse, Janne "Loffe" Carlsson och Maria Lundqvist (?) häromdagen och den var bra tycker jag..bitvis mycket rolig.. =) 
Har under min mammaledighet sett en hel del filmer på kvällarna. Har nog sett Hairspray tillräckligt många gånger nu tror jag (mest stora tösen som vill se den), men jag gillar den pga musiken och det underbara rollspelet av John Travolta som frun Edna Turnblad...*S*  Sen har jag nångång även känt mig lite nostalgisk och sett Grease och Dirty Dancing.. Kommer ihåg att jag som 9åring satt och såg Dirty Dancing på Filmnet (det som idag är typ canal+) och tyckte Patrick Swayze var såååå snygg och att det på det hela taget var en romantiskt film..haha. Den är fortfarande bra och jag tycker fortfarande Patrick Swayze var snygg i den filmen, men på ett mer vuxet och moget plan..(jodå, jag har blivit mogen..iaf vissa dagar i veckan..*S*)

Förutom nostalgi trippar i filmens värld, där även Emil i Lönneberga och Madicken ingått, har jag börjat på allvar kämpa med alla jävla överflöds kilon jag har sedan många år..och knepet är väldigt enkelt och går ut på att äta så få kolhydrater som möjligt men desto mer fett. Låter kanske knasigt men på 3dagar har jag tappat nästan 2kg och min älskade pappa som kört med det här i ca 3månader har tappat ca 25kg! Är mycket stolt över honom!! =)  Har andra släktingar som gått ner framgångsrikt så nu jäklar kämpas det på blodigt allvar här hemma *S*

Visserligen har jag alltid resonerat som så att duger jag inte som jag är får det vara..alla kan ju inte vara smala som pinnar utan det ska vara variation..Men idag är det en sån himla kroppsfixering så det är nästan sjukt och även fast jag nog aldrig lär bli pinnsmal så kanske man kan gå ner nån storlek i kläder iaf så man börjar tycka det är kul att köpa kläder..hoppas även klädbutikerna inser att alla inte är stöpta i samma form och tar in lite mer variation på kläder för oss som inte direkt drar 36/38 i klädstorlek. De får gärna ta bort mer av det storblommiga också som får en annan att se ut som en jäkla ladugård..men för att säga som Tony Richardsson (eller rättare sagt Robert Gustavsson som Tony): Nä, jag är inte bitter
Förutom att jag börjat med ovan nämnda metod så var jag ute och gick en rejäl promenad i det vackra vädret som var i söndags (sen har nog solen gått och gömt sig är jag rädd..) och det var hur skönt som helst att promenixa och ha rätt god fart på dojjorna och musik i öronen =) =). En låt jag fann väldigt bra att gå i takt till var låten  Anotherone bites the dust med Queen..(lite osäker på stavningen av låten, men orkar inte leta rätt på cd-fodralet just nu)

Funderar på att göra något kul med stora tösen imorrn..var på ÖB med henne idag och hittade då lite sånna där piprensar grejsemojser(=grejer) och lite annat små pyssel. Köpte dock inget men tror jag ska göra det imorrn så vi kan pyssla lite hon och jag. Annars får jag lov att inviga min symaskin jag fick på min födelsedag! =) 
Tror jag önskat mig en symaskin de senaste 9åren iaf och i år fick jag äntligen en av mina älskade bröder och deras sambos..även fast jag inte är superbäst på att sy så gör jag iaf tappra försök och lyckas ibland även över förväntan haha. Felicia fick en leksaks symaskin (jodå, man kan faktiskt sy lite med den) när hon fyllde år och hon har väntat och väntat o  åter väntat på att vi ska sy tillsammans så vi får väl se hur morgondagen ter sig.. =)

Nähepp, nu är det nog sängdags såhär när klockan är nästan tre på natten och försöka sova lite..om det går..=)

Natti natti

Kommentarer
Postat av: jenny

va, har "lilla B" gått ner 25kg??! Oj, det var bra gjort. Men du är ju på rätt väg också då! lycka till! :-)

2009-03-06 @ 09:09:18
URL: http://lastelladelnord.blogg.se/
Postat av: Emely

Lycka till med viktnedgången! Var beredd på att det planar ut lite om ett tag bara, för först går man ju ner en hel massa vatten innan man börjar tappa fettmassa - när vattenbalansen sen börjar återhämta sig samtidigt som fettet börjar gå åt så ser det ut att stå still en stund. Sen får jag väl erkänna att jag inte är nåt fan av de där kolhydratfattiga dieterna, utan tror på en mer balanserad kost med ett mindre totalt intag, men om du tycker det här funkar för dig och det funkat långsiktigt för andra i din omgivning utan konstigheter är det ju bara att köra på! Hang in there :)

2009-03-07 @ 00:14:35
URL: http://ortomorrow.wordpress.com
Postat av: Maggan

Tackar tackar =) Jodå, pappsen har gått ner rejält, så när han kom hem från sjön sist fick han köpa en hel del nya kläder då de han har sen innan blivit för stora så det är jätteskoj!=)

Jodå, jag vet att det kan ta ett tag att gå ner och ibland har jag noll tålamod, men nu har jag gett mig fasen på att det ska funka och att jag inte ger upp..bara min kropp fattar det också..S

2009-03-09 @ 21:43:09
URL: http://magganshorna.blogg.se/
Postat av: Jenny

Min kära mor blev väldigt intreeserad av den där dieten.. (jag berättade nämligen för henne) Finns det någon sida på nätet där man kan läsa om den eller är den "hemmagjord" ?:-)

2009-03-12 @ 11:40:48
URL: http://lastelladelnord.blogg.se/
Postat av: Maggan

Dieten är inte hemmagjord..är "uppfunnen" av en läkere vid namn Annika Dahlqvist. Finns att läsa på internet om den här metoden. Minns inte sidan, men googla på namnet så kommer du/ni till hennes blogg. Är ett enkelt koncept egentligen..matvarorna får innehålla 5g kolhydrater som mest (helst) och så mycket fett som möjligt (per vara alltså) och man ska helst låta bli att äta pasta o potatis bla. Är allt bra med dina päron annars då?? =)

2009-03-14 @ 23:07:23
URL: http://magganshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0