Vackert väder, halv storm..o bvc-besök..

När jag vaknade i morse tyckte jag det lät väldigt mycket utanför och började bli irriterad på den (vad jag trodde) lastbil som stod utanför. Men vad skådar jag när jag skevrar persiennerna i sovrummet? Jo, solsken och en blå himmel med lite moln och en jädrans massa blåst! Hur sjutton går det ihop?? Hade önskat att det BARA varit vackert väder o ingen blåst, men man kan ju tyvärr inte få allt här i livet..

Lillgumman är nästan ännu snorigare än igår, så jag ångrar nästan att jag gick ut på promenad igår kväll med henne och jag hade tänkt gå ut idag också med henne, men snorigt barn och mycket vind (blåste från alla håll verkade det som..) är ingen toppenkombination alla gånger. Har lovat mig själv att gå ut med ungarna imorrn om vädret är fint och mycket mindre blåsigt än idag.

Ska även till bvc imorrn och väga o mäta lilla damen och vår stora dam ska också vägas..kanske även mätas?*L*  Felicia börjar ju på lekis/förskoleklass i augusti i år så det är sista gången hon går till bvc. Faktiskt väldigt skönt, då jag inte är överförtjust i den person de har där, men man har inte nåt val tyvärr. Kan ju säga att tjatet om de här jädrans AD-dropparna aldrig tar slut..*suckar* Felicia fick dropparna hela 4gånger som bebis sen gav vi upp för hon ålade sig och knep ihop munnen stenhårt och trots det har hon klarat sig väldigt bra! =) 

Emma har bara fått dropparna 2gånger för hon fick utslag/blemor (inga upphöjda utan det såg ut som röda små blåmärken typ) av dem och inte fasen ger jag henne dem då! Stod som biverkning på flaskan men inte trodde jag hon skulle få det men då hon ändå fick den biverkningen tog jag undan flaskan(eller rättare sagt slängde den..) för man ger helt enkelt inte sina barns sånt de inte tål..förstår ju varenda människa...!
Detta var dock inget som hon på bvc blev lycklig över då de är så insnöade på att alla barn minsann ska ha dropparna.

Jag har heller aldrig fått sånna o jag har klarat mig bra jag också, men imorrn kanske vi får D-droppar istället. AD-dropparna har försvunnit nu (i årsskiftet) och ersatts av bara D-(vitamin)droppar då de kommit fram till att kombinationen A+D-vitamin inte behövs då barnen idag får i sig allt de behöver. 

                             
                                                           
Nä nån förstå-sig-påare av bvc kommer jag nog aldrig bli men får väl stå ut de 5år o nån månad Emma har kvar att gå där..(man går dit tills man blir 6år, sen gäller skolans sjuksyrra). Synd bara det kommer en massa grejer man inte får ge sina barn..jordgubbssylt eller för den del alla röda bär mm mm..kan ju bara säga att Emma gillar både lingonsylt och jordgubbssylt..*S* Men det är klart, det talar jag ju inte om imorrn..man behöver ju inte tala om allt liksom för då får man väl smisk på fingrarna av de nitiska rackarna..haha
En sak jag tänker på i de lägen då det kommer upp att man får inte ge både ditt o datt är hur de gjorde förr i tiden? Då fanns det inga större val utan man gav barnet av det som stod på bordet..varför inte göra så idag också??!!? Jag tycker barn måste få smaka vanlig mat (behöver ju inte vara det allra kryddstarkaste såklart). Kan ju avslöja att barnmatsburkar är bannlysta hemma hos oss (för våra barn alltså..*S*). Vi ger dem riktig mat vi lagat o mosat till lite själva (till Emma i första hand..Felicia kan ju äta omosat så klart..*L*) men vi har dock köpt en eller annan burk med efterrätts puré


147-Paradisdessert-5-manade.gif..annars är det nog glass som gäller. Har kommit på att jag bor med 3st glassomaner..haha


Nähepp, börjar bli dags att sussa nu tror jag. Är trött och vill gärna få mer än 2 timmars sömn så man åtminstonne verkar pigg o fräsch imorrn..haha

Ajöken

Kommentarer
Postat av: jenny

ja du Maggan på vår tid var det misann annorlunda. Vi fick äta det som fanns. Jag fick inga AD-droppar men lång och frisk är jag ändå. (ja, just nu är jag förkyld men det blir nog barn som tagit AD-droppar också...)



kramar

2009-03-18 @ 09:28:16
URL: http://lastelladelnord.blogg.se/
Postat av: Maggan

Jag tror inte heller jag fick några AD-droppar och jag är rätt frisk ändå med vissa inslag av tillfällig förvirring..S Jodå, barn som får sånna droppar blir nog också förkylda så jag vet inte hur mycket man ska tro på dessa "mirakel" droppar. Är lite små förkyld nu liksom Emma. Haha jodå, vi fick minsann äta vad som fanns både hemma o i skolan där maten inte var såvärst kulinarisk alla gånger. Minns alla måndagmåltider på Stagg..köttbullar o makaroner vareviga måndag..taskig fantasi månne??=) Kramar

2009-03-18 @ 23:36:37
URL: http://magganshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0