Bilen på verkstad o besök i Lindsdal..

Nu är ääääntligen bilen inlämnad för lagning på verkstad! Ska bli så skönt om de kan få den att sluta låta som en rally bil... =) 
Förutom det har vi varit i Lindsdal idag hos mamma o pappa.
Jag och töserna åkte tåg in till Kalmar och det var premiär för Emma att göra det (Felicia har åkt ett par gånger innan) och väl inne vid stationen i Kalmar tog vi bussen ut till Lindsdal. Det hade Felicia aldrig åkt förut så det var mycket att titta på tyckte hon. Det märktes dock att hon åkt mycket med Flexbuss här istan för hon började, så fort hon satt sig på sätet, att leta efter ett säkerhetsbälte och det såg så sött ut när hon tittade lite undrande på mig. Fick förklara att de inte har bälten i de bussarna som vi åkte idag och det fann hon sig i.

Väl ute i Lindsdal gick vi av bussen i centrum (jodå, det finns ett sånt i Lindsdal också..*s*) och promenerade i riktning mot mamma o pappa. Theo ringde o hörde hur det gick för oss och jag anade att något var på gång...vilket stämnde för mamma mötte oss lite längre fram på vägen o Felicia bara sprang o slängde sig i hennes famn.. =)
Mina föräldrar har en väldigt speciell och nära relation med barnen och det är jag glad för. Tyvärr är deras farmor inte lika närvarande och hon bryr sig mer om sin mans (Theos styvpappa) barnbarn som bor på västkusten än vad hon bryr sig om de två egna barnbarn hon har. Tycker det är väldigt synd att det är så men det är hennes förlust skulle man kunna säga.

Theo har iaf hjälpt pappa i trädgården idag o krattat bort rötter o annat jox som fanns i jorden. Mamma o pappa ska lägga dit en ny gräsmatta (en sån där på rulle) och de har tagit bort alla fruktträd och rabatter. De har även låtit lägga sten"plattor" på garageuppfarten och det hela blir mycket snyggt måste jag säga! Asfalten som fanns där innan började få gropar i sig o såg inte allt för snygg ut, men inget håller ju för evigt som nog alla vet. Huset byggdes 1979 o stod färdigt i början av januari 1980 då vi flyttade in..jag var elva månader då och min storebror skulle fylla 6år det året. Så asfalten har ju hängt med ett tag, men nu är den ett minne blott. Allt är inte riktigt färdigt där hemma, men när det är det kommer huset och dess omgivning se helt annorlunda ut. Vet att mamma är mycket glad över denna förändring som skett och över att äntligen slippa bry sig om några rabatter. Har aldrig varit så intresserad av att påta i jorden som alla grannfruar verkar vara för där påtas det minsann. Nåja alla kan inte vara lika intresserade av sånna saker.

Nähepp, nu blev det här inlägget flummigt..vet inte varför jag blev förvånad över det men det blev jag iaf..*s*  Nu väntar min säng på mig och jag hoppas få sova ett par timmar iaf. Ska till bvc med Emma imorrn...eh..idag menar jag ju..på en läkarkoll/ettårs koll. Ska bli intressant att se vad hon väger o hur lång hon blivit.. =)  Återkommer med resultat av det hela..

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jasså, ombyggnad på gång. Kul med lite nytt. Mamma och pappa håller på hela tiden. Nytt här och nytt där..



Kul för Emma att åka tåg! Jag var 14 första gången jag åkte tåg - till Linköping ,med HAnna A



:-)

2009-05-09 @ 22:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0