Helgen som var och den som kommer..

Har gått ett tag sen jag skrev nåt inlägg, men här kommer ett.. =)

I onsdags den 20/5 fyllde vårt lilla busfrö Emma 1 år! Tiden går såååå himla fort! Kvällen innan skrevs Felicia in i förskolan och fick träffa sina blivande klasskamrater vilket hon tyckte var spännande förstås. Förkoleklassen, eller lekis som det hette på 80-talet när jag växte upp och gick 1985, börjar den 25/8..lite sent tycker jag, men det blir ett långt sommarlov för Felicia där hon bara ska få njuta innan "allvaret" börjar för henne och alla andra blivande förskolebarn.

Torsdagen och fredagen var lugna och det gjordes inte så mycket. Vi var in en sväng till Kalmar i fredags eftermiddag/kväll och träffade några gamla kompisar till mig. Var 3 stycken jag inte träffat på väldigt länge (tror det är minst 11år sen iaf..) så det var mycket trevligt att träffa dem igen! =)   När vi kom hem skulle jag egentligen bakat både tårtbottnar och rulltårta, men sköt upp det till igår (lördags). Hade nämligen ett litet kalas för Emma i lördags med familjen och jag gjorde sockerkaka och negerbollar/chokladbollar och sen köpte vi färdiga tårtbottnar så det var bara att ta på sylt på en botten, marsankräm/vaniljkräm på en och sen på med "lock" och grädde samt riven mjölkchoklad. Blev riktigt bra om jag får säga det själv..*s* Bjöd på äppelpaj med vaniljsås också..o så kaffe förstås och läsk till ungarna..eller Felicia iaf.. =)

I helgen som kommer bär det upp till Sthlm för en kryssning över till Mariehamn på lördag med två kompisar. Detta ser jag mycket fram emot! Nu ska jag dock gå och sussa kudde tror jag..eller iaf sätta mig i soffan o slöglo på nån film man redan sett x antal gånger...*ler*
Ska försöka skriva något här imorrn igen, men när man har småbarn går det inte alltid att göra som man tänkt och framför allt inte precis när man tänkt att det ska göras..så jag är rätt flexibel.. =)

Ajöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0