Nedräkningen har börjat..Cinderella here i come.. =)

Nu har nedräkningen börjat på allvar! Nu är det bara tre dagar kvar innan jag, Theo samt två kompisar ska åka på kryssning med Viking Cinderella till Mariehamn...lääääängtar =)
Vi åker på lördag och kommer hem på söndag. Under tiden ska barnen vara hos mina föräldrar och våra kompisars son ska passas av sin mormor så det är totalt barnfritt. Man behöver vara barnfri ibland för att inte glömma att man är mer än bara en småbarns mamma..och pappa för den delen. Alltså, jag är naturligtvis bara mamma o Theo pappa..äsch, ni fattar vad jag menar... *s*

Jag har aldrig åkt på en sån här kryssning så det ska bli kul att göra det. Fick tag på en utsides hytt (dvs, den har ett fönster) ovan bildäck tack o lov. Det såg ett tag lite mörkt ut o man förbannade alla som hade bokat innan man själv hann men vips, så fanns bara hytten där mitt framför mig på vikinglines hemsida. Bokade den snabbt som sjutton samt middag o frukost som man också får boka. Ringde sen Theo och meddelade efter detta min väninna att vi fått tag på hytt mm på samma resa och dagen var i och med detta räddad =)

Vi hade pratat ett tag innan om att vi fyra skulle göra något sånt här ihop och när hon fick chans på gratis resa så tog hon den o frågade om vi kunde hänga med..o som tur var kan vi ju det. Har kollat vad det är för band som spelar när vi åker och det verkade vara två band som spelar lite olika sorters musik som nog tilltalar de flesta..

Nu gäller det bara att fixa och se över vad man ska ha på sig. Behöver ju inte se ut som något katten släpat in..lite klass måste man ju visa upp..så fram med diamanterna och det andra blinget...hehe. Nädå, något sånt äger jag inte..har en diamant i en ring jag fick av Theo i julklapp denna julen som var (2008 alltså) och det räcker så bra så. Behöver inte ha en massa sånt..enkelhet tilltalar mig och om det skulle råka vara en eller möjligtvis två diamanter (eller midanter som Felicia säger) så är det just fine with me.. =)

Nähepp, nu ska jag snart krypa ner i sängen. Ska ringa min kära mamma om några timmar för att se att hon kommit upp o att allt funkar. De har tydligen strömavbrott ute i Lindsdal o hon börjar jobba kl 07..enligt elbolagets sida ska det funka igen vid 01 tiden inatt, men man vet ju aldrig om det stämmer..

Natti natti.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0