Wow..

Mötet med den där chefen idag var en enda stor wow känsla.. =) Ska jobba där v 27 o 28 o eventuellt något innan dess. Semester planeringen var inte helt klar..nätter är det som ska jobbas o ingångslönen..ojojoj säger jag bara! Kommunen kan slänga sig i väggen! *skrattar*

Kom dit en kvart innan jag skulle vara där..vill inte komma med andan i halsen liksom så jag ursäktade mig för att jag var lite tidig men det gjorde inget. Sen satte vi oss ner, han frågade vad jag var mest intresserad av dvs om jag helst ville jobba nätter eller dagar/kvällar. Helst vill jag ju jobba nätter svarade jag men om det inte finns så kan jag jobba dagar..trots att jag är en nattmänniska. Fick som jag helst ville o ska därför jobba nätterna. Det gick snabbt så jag tror i ärlighetens namn att han redan bestämt sig för att erbjuda mig detta korta vik med chans till extra timmar.

Efter lite frågor om förra jobbet frågade han mig om mitt personnr för att skriva ett anställnings bevis och så plötsligt säger han: "Just det ja, vad vill du ha för lön?"  Snacka om att man blev tagen på sängen..verkade nog rätt fånig, men jag märkte att han fattade att det överraskade mig. Ingångslönen där är 19000kr (!!!!!) och då jag kommer gå på timlön kommer jag få (efter att semesterersättning lagts på) få 107kr/timme! Trodde nästan han skämtade när han sa att månadslönen är 19000..kommunen o mitt förra jobb har 15000 i ingång.. (eller grundlönen på förra jobbet var 12000 o sen tillkom ob på det så det blev sammanlagt 15000, men det får man ju aldrig ut eftersom skatt ska dras på summan).

Vasallparken är ju i privat regi precis som mitt förra jobb, men lönen är mer generös.. =) Att det blir just den summan beror på att jag har den ålder jag har samt utbildning till undersköterska och ett antal års erfarenhet. Känns ärligt talat skönt att äntligen få en lön man faktiskt förtjänar för att man sliter röven av sig. Att få 15000 är ju en piss i nilen då man typ kanske får ut 10000 av de pengarna vilket är ett, ursäkta språket, jävla hån! Sen ojar sig politiker o kommuner över att det råder brist på personal, men är det så himla konstigt egentligen att de som är yngre än en annan väljer bort vårdyrket när de vet att lönen är kass och jobbet hårt?? Den dåliga lönen tror jag förvisso är den största anledningen till att de väljer bort yrket..

Nähepp, nu blev det lite flum här men ärligt talat struntar jag i det..*skrattar* Är glad och lycklig och förväntansfull..sen är jag förvisso även liiiiite för pigg nu, men så kan det bli ibland när man råkar somna på  soffan o sova lite mer än en halvtimme..haha

Nu är det laddning inför kryssningen som gäller. Ev skriver jag här imorrn (eh idag är nog mer rätt..klockan är snart 3 på natten ju..*s*) annars blir det när jag kommit hem på söndag. För att gadera mig önskar jag därför alla en trevlig helg!

Kram! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0