And now the hell broke loose..

Stora tösen blev innan man hann blinka trotsig som sjutton och pga hur hon svarar en och vägrar lyssna blir man givetvis arg. Vad gör hon då? Jo, blir 2 gånger värre minst..så helvetet tycks ha brutit löst just nu.
Är man dessutom trött blir saken inte mycket bättre..å herre jisses, när är trotsen slut??? Orkar inte med mer trots snart, men det är väl som min mamma sa en gång: Först kommer 3års trotsen (kom när tösen var 2,5år...) och sen följer 6års trotsen och sedan blir hon tonåring så..när hon är 19-20 ungefär.
Tröstande ord eller hur?? *s*

Nåja, jag hoppas lillfisen inte blir likadan i sin trots för då tar jag semester som mamma och åker lååååångt låååångt bort för ett tag så kan alla förståsig påare ta över min roll för det jag berättar ibland tros det inte på och nästan förringas för huuu så hemskt att låta sitt barn gå in på sitt rum tills det känner att det kan uppföra sig. Äsch, jag blir så trött på att alla tror sig veta bättre än vad mamman till barnet gör så nu lyssnar jag egentligen mest med ett halvt öra, säger jaha och nähä och så är det bra med det..

Nu ska jag försöka för femtielfte gången att få stora tösen att göra som jag ber henne om..å härliga sexårs trots..not..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0