Hösten är här..blåsten likaså och kylan..

Nu är det den 5/10 år 2009 och go vänner, hösten är här på allvar nu! Det har varit kallt och blåsigt denna helg som var och man trodde nästan man skulle blåsa bort så fort näsan stack ut genom dörren..men eftersom jag skriver det här klarade jag mig ifrån att blåsa bort likt Mary Poppins med sitt paraply i högsta hugg.

Jobbade i helgen och de gamla damerna och herrarna hade nog gärna gått ut, men inte sjutton gör man det när det regnar och blåser kallt. I fredags när jag skulle köra stora tösen till skolan på morgonen fick rutorna på bilen skrapas och det var inte så skoj. Ännu mindre kul var det i onsdags morse när jag skulle till jobbet och skulle lämna barnen på förskolan respektive fritids tidigt att isen på bilrutorna satt hårt så in i norden. Efter mycket om och men blev dock rutorna isfria..tack och lov.. =)

Idag väntar närmast att i snålblåsten och kylan i den, ett besök hemma hos mamma för mig och töserna när jag och lillfisen hämtat stora tösen i skolan. Tycker alltid det är trevligt att komma hem för en stund till barndoms hemmet. Min lillebrors hundar är också där idag så en massa bus med dem kommer det nog också bli har jag en känsla av..

Nähepp, det här blev ett lite rörigt inlägg, men det är så jag är..skriver det som dyker upp i huvudet så mina inlägg blir inte alltid så logiska och kanske bra som var min ambition från början. Jag har skrivit förr att detta är min blogg och jag skriver vad jag vill i den..logiskt eller inte.
Nu ska jag sätta lite färg i ansiktet och fixa till håret så man kan visa sig ute..tidigt på morgonen när man lämnar barnen är det helt ok att se ut lite som troll i skallen med håret lite sådär myspysigt på ända åt alla håll och kanter..är ju småbarns mamma. Att barnen ser bra ut i sina kaluffser är i de sammanhangen viktigare..jag lämnar ju bara och åker hem igen såvida jag inte ska jobba tidigt för då fixar jag till mig lite innan jag väcker barnen för sen finns det ingen tid att göra sånt.

Önskar alla en trevlig måndag =)

Ajöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0