Oväntat besök två gånger om..

" Hej älskling...vet du, vi måste städa lite imorrn..." börjar  sambon sitt samtal när han ringde mig i fredags när jag var på väg hem från jobbet.  " Eh..jasså, vad då da?" säger jag och tror nåt av barnen kräkt i sängen eller så  då lilltjejen var sjuk. "Vi får storfrämmat" får jag till svar och detta främmande var min svärfar G som skulle komma på besök igår.

Jag som tänkt ha den mest lugna o slöaste helg ni kan tänka er med bara en middags bjudning hos mamma o pappa på agendan fick städa en smula och sen bar det av mot Kalmar o hämta svärfar med kvinnligt sällskap på hotellet de valt att övernatta på för vidare färd ut till mamma o pappa som välkomnade de oväntade gästerna (jodå, jag förvarnade..*s*) och bjöd dem på mammas goda pannbiffar med lök, sås, potatis o lingonsylt samt till kaffet en smarrig äppelpaj.

Efter detta stannade flickorna kvar under natten hos mamma o pappa medans vi åkte hem (svärfar med sällskap åkte till hotellet innan de åkte till hennes dotter på besök) för en lugn lördagkväll. Slötittade på tv och hade det gott bara jag o sambon innan sängen lockade till sig oss för lite sömn.

Klockan 03.35 väcktes jag av att någon gått in på vår altan och stod o knackade försynt femtielva gånger på altandörrens fönster och tog lite i handtaget som var låst som tur var. Väckte sambon och kände fullkomligt hur hjärtat bankade 2meter utanför kroppen för vem  vill bli väckt så?? Inte jag iaf. Idioten som stod utanför kom med förklaringen att hans tjej bor på nån våning i huset och han kunde inte komma in genom porten o så funkade inte hans mobil. Sambon var lagom road och stängde igen dörren med en smäll. Detta fick dock inte den lilla kärlekskranka saken att gå sin väg så jag sa åt sambon att öppna dörren o säga att jag skulle öppna porten genom att trycka på dörröppnaren i korridoren. Efter allt detta slog hjärtat fortfarande 2 meter utanför kroppen och jag reagerade på varje ljud som kom till mina små öron..för tänk om han försökte bryta sig in i lägenheten? Med tanke på att han försökte öppna altandörren visste man ju inte vad han tänkt ta sig till så jag kan inte påstå att min sömn blev särskillt god efter det.

Skulle jag träffa på den kärlekskranke idioten till kille skulle jag uppmana honom att använda djungeltrumman istället om mobilen är kass..o säga att han minsann är ett äkta pucko.

Nåväl, dagen artade sig rätt bra ändå. Svärfar kom hit på en kort visit med sitt sällskap och fick en kopp kaffe och sen åkte vi och hämtade töserna innan vi hämtade G och hans sällskap på hotellet. Åkte till Stekhuset inne i Kalmar (en restaurang med superduper god mat och trevlig service) där svärfar G bjöd mig, sambon, barnen samt sitt sällskap på middag och vi fick ta vad vi ville ha utan att tänka på vad det kostade =). Jag tog en pepparplanka som består av oxfile med pepparsås och gratinerad potatispuré (mos alltså) på en planka..ungefär som plankstek alltså men med pepparsås till..gott som fasen är det iaf.

Efter denna trevliga dag med middag och trevligt sällskap bar det hemåt då töserna var trötta och när jag skulle säga godnatt till stora tösen visar det sig att hon har feber..lillfisen hade feber fredag o lördag så jag hoppas stora tösen klarar sig lika bra. Ledsen över att inte få gå till skolan imorrn är hon iaf stackarn.

Nu ska jag göra iordning extrasängen och lägga mig inne hos henne i hennes rum för ensam får hon inte vara när hon har så hög feber som nästan 39 grader..när barn får feber stiger den ofta fort uppåt på skalan så man vill ju ha lite koll..
Sambon har tagit vab (=vård av barn) imorrn och själv ska jag jobba men mina tankar är nog mer hemma hos min sjuka tös än på jobbet imorrn..så jag funkar liksom.

Ha en trevlig måndag imorrn vare sig jobb, studier eller ledig dag väntar =)

Ajöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0