Pencillinätning, tråkigt väder och två månader till jul..

Japp, det är så läget ligger till just nu. Ungarna var sjuka förra veckan (Emma 2dagar och Felicia 3dagar) men även jag åkte på en släng av feber. Jobbade i måndags kväll och kände mig konstig i kroppen när jag kom hem efter avslutat pass. Frös och hade ont i kroppen så då blev det till att ta tempen och jodå, 38,5 visade den så det var bara till att knapra alvedon och så kikade jag mig i halsen också då den kändes en anings tjock. Tjohooo säger jag bara..var röd som ett stoppljus och hade vita prickar..lovely. Läkarbesök i onsdags visade inga tecken på halsfluss enligt deras halsprov (tror dock inte de träffade rätt..) men sänkan var förhöjd, så jag fick pencillin som jag nu ätit sedan i onsdags tre gånger om dagen så det är en rätt saftig kur jag fick men halsen känns ju bättre iaf =)

Idag är det söndag och jag hade nog tänkt sticka näsan utanför dörren och ta en liten promenad men vädret är grått och trist med lite regnstänk då och då så det blir inget av med den där promenaden. Ska åka till mina föräldrar istället tillsammans med sambo och barn...mycket mysigare än att gå ut i detta tråkiga väder. Alla har väl hört uttrycket: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder? Jag har hört det många gånger sedan jag var liten men inte får det mig att gå ut för det när regnet står som spön i backen eller vinden blåser kallt samtidigt som det faller regndroppar lite så där planlöst.. Går gärna ut, tro inget annat, men jag tycker inte det är särskillt mysigt att traska omkring när vädret är dåligt.  

Så har vi också kommit till slutsats att det är 2 månader kvar till jul och jag erkänner villigt att jag längtar tills vi får in en riktig gran och då gärna en kungsgran med tjocka, vackra barr som inte faller av så fort man kastar en blick på granen och titta på alla fönster där det i de flesta fall lyser en stjärna eller adventsljusstake. Här hemma har vi nästan uteslutande adventsljusstakar och det har sin charm..verkligen=)
Men innan det kan bli jul så kommer lucia till oss och Emma ska för första gången få vara antingen lucia eller tärna..eller kanske pepparkaksgumma när det vankas luciatåg på dagis måndagen den 14/12. Undrar om Felicia och hennes kamrater i förskoleklassen ska ha något liknande. Detta är säkert något vi snart får reda på för självklart vill vi gå på det luciatåget också om det blir något. Frågan är bara om alla flickorna vill vara lucior eller om det blir uppdelat så att någon är lucia och resten av flickorna är tärnor och pojkarna stjärngossar o tomtenissar?

Nu ska jag göra mig lite gott te tror jag. Köpte ett te här i stan inne i en presentaffär som säljer kaffe, te, fina burkar, marmelader, ljus, ljuslyktor, choklad mm mm. En riktigt mysig liten affär är det och jag köpte denna gång ett te som heter Rosa Pantern som har en smak och doft av lakrits och hallon..inte alls dumt och något att rekomendera då smaken av just lakrits är väääääldigt mild..helt perfekt =)

Önskar alla en fortsatt trevlig söndag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0