Inskolning

Idag började inskolningen på förskolan för Emma lite smått. Var där en timme och fick ett väldigt gott intryck av både förskolan och fröknarna. Att sen Emma totalt "dissade" mig och min närvaro var inte heller helt fel faktiskt för det tyder ju på att det här kommer gå hur bra som helst =) =) =)

Felicia har varit hemma från förskoleklassen idag då hon igår fick en febertopp på 38,2 grader och då fick hon helt enkelt inte gå till skolan. Jag tillhör den kategori föräldrar som låter barnen vara hemma när de är sjuka vilket inte alla gör. Förstår inte vitsen med att släpa sitt sjuka barn till förskola eller skola när man själv knappast skulle gå och jobba när man har feber eller vara dö förkyld..
Nu verkar Felicias feber gå åt rätt håll och hon hade 37.7 ikväll i temp och det är ett gott tecken så håller hon sig feberfri imorgon får hon gå till skolan på torsdag..om hon orkar förstås.

Nu ska jag strax lägga mig i sängen o försöka få lite sömn i ögonen om det är möjligt. Skriver mer en annan dag när jag har tid och lust till att göra det. Vissa ställer frågor på sina bloggar om de som läser den vill att de ska lägga in fler eller färre inlägg per dag än de gör, men någon sådan fråga lär jag aldrig ställa för det är min blogg och jag skriver när helst jag vill. Vill någon sedan läsa så får de men aldrig att jag låter någon annan styra hur många inlägg jag ska göra. Det finns andra saker här i livet som är viktigare än att skriva ett visst antal inlägg per dag eller vecka. Visst, det kan vara skönt att skriva av sig ibland men det ska ske på ens egna villkor då det är ens egna blogg.

Nåja, om jag inte skriver mer denna vecka önskar jag er en fortsatt bra vecka.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0