Kryssningen

I helgen åkte jag och resten av min lilla familj (sambo och barnen) på kryssning med M/S Amorella till Åbo och jag har nog aldrig sett så många ryssar och finländare samlade på ett och samma ställe..! Pratades ryska i varenda vrå när det inte pratades finlänska tyckte jag och det var ytterst få svenskar ombord.

Helgen började med att vi i fredags var hos min mamma som bjöd oss och mina bröder med respektive på lite middag. Efter god mat och trevligt sällskap begav sig mina bröder med respektive sambo hemåt till sina egna hem medan vi stannade kvar.
På lördagen lekte älsta tösen en stund med sin kompis hon har hemma hos mamma och pappa innan det var dags att äta lite och sedan påbörja resan upp till Stockholm och den väntande kryssningen.

Väl uppe i Stockholm var det till att parkera bilen och ta med sig barn och packning in i färjeterminalen för incheckning och hissfärd upp till det café som finns vid "gaten". Efter en timmes väntan blev vi släppta ombord på färjan och hoppades få gå till hytten på en gång för att lämna av våra grejer innan det var dags för mat, men var det färdigstädat tror ni? Icke sa nicke..stod och väntade i 20minuter med trötta barn och en massa ryssar på att få komma till hytten.

Efter denna oväntade och något ovälkomna extra väntan gick övriga tiden ombord utan större problem..var många barnfamiljer ombord så helt ensamma bland festande finländare och ryssar var vi inte tack och lov och inte blev vi störda av massa tjiv och liv utanför hytten på natten heller tack och lov. Barnen sov gott hela natten och tja det gick helt enkelt väldigt bra =)

Kom sedan hem till vår lägenhet här i Nybro vid 00.15 i söndags natt och jag tror vi somnade alla fyra utan några större problem..inga vaggvisor här inte..*s*

Nu är vi åter i vardagen med jobb, skola och inskolning på förskola men det var skönt att få komma bort ett tag och vi har sagt som så att nästa gång vi ska göra något sånt här igen ska vi åka till Helsingfors och därmed få två nätter ombord istället för en. Men den resan får vänta ett bra tag till tror jag..kostar trots allt lite pengar.

Nähepp, dags att krypa ner i sängen tror jag bestämt..en ny dag väntar runt hörnet =)
Ha en fortsatt trevlig vecka. Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0