Presentfunderingar..

Jag vet att det är två månader kvar tills min käre pappa fyller 60år den 11:e november men jag har redan börjat fundera på vad man kan köpa till honom.
Vet ärligt talat inte vad han är intresserad av..en man som jobbat på sjön sedan han var 15år är nog inte direkt intresserad av en kryssning..åtminstonne tror jag inte min pappa är det iaf.

Någon som har något tips på vad man kan köpa?? Ska höra med mina bröder om de tänkt på något men lite tips och ideer välkomnas alltid. Blir iaf ett lugnt firande med familjen bara..inga andra släktingar är aktuella så vitt jag vet. Kanske nästa år när det är mammas tur att fira den stooooora siffran?? =)
Fester i all ära men det kostar en hel del då det ska införskaffas mat och dryck och andra tilltugg..vi i vår familj funkar som så att sånt bjuder man på oavsett det är födelsedagsfest eller vanlig fest. Vad gäller bröllop har de på min mammas sida iaf alltid bjudit på drycken. Vissa tar betalt för annan dricka än den till maten men jag är av den åsikten att bjuder man in till bröllop ska man bjuda på riktigt och inte be gästerna köpa dryck..då kan man lika gärna va på krogen och slå runt..ska det bjudas så ska det. Det är förstås min alldeles egna uppfattning.

Visst, de man bjuder kan ju bli lite runda under skorna så att säga (berusade i olika grad) men hur mycket någon annan vuxen dricker är inget jag bestämmer över då jag anser att var och en får ta ansvar för sig själv och sina handlingar för så fungerar livet och verkligheten.. =)

Nu ska jag strax krypa till sängs för att få ett par timmars sömn i dessa trötta ögon och fortsätta fundera på vad man kan köpa till nån som blir 60år..men om någon råkar titta in här kan väl hon/han ge  mig ett tips/förslag? =)
Ha en fortsatt bra vecka och skriver jag inget i helgen önskar jag redan nu en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0