Sjuka tjejer

Felicia har halsfluss, Emma feber som pendlar o snorig näsa och jag själv är hes som fasen o har ont i halsen till och från..är det inte roligt så säg??
Felicia insjuknade ju i måndags med feber som låg på 38,2 grader och var mycket blek. Sen började hon bli hes och låta "grötig" på rösten och fick upp lite slem i och med att hon hostade lite då och då. I torsdags var vi hos  doktorn och hon fick penicillin. Hon var faktiskt feberfri med sina 37.3 i onsdags men sen kom den tillbaka igen och även fast det inte är bra att hon hade 38.3 i temp var det ändå bra för då fick vi komma till läkaren o få hjälp =)

Emma fick feber i fredags och natten till igår var låååååångt ifrån skojsig. När hon har feber (hade 38.5) blir hon sååå grinig och sover väldigt dåligt så först när klockan var rund 03.40 i går morse somnade hon och även jag. Febern pendlar lite på den lilla damen men går iaf inte över 38.5 vilket är skönt. Själv har jag ingen feber men är hes som fasen och det är ingen hit det heller..minsta lilla hostattack pga att det kliar i halsen gör att man vill gå i tusen bitar...eller iaf halsen. River som det värsta rivjärn men jag försöker dricka varmt ofta och använder halstabletter ofta. Senare om ett par timmar ska jag ta ett skumbad tror jag och tända lite ljus och bara njuta av tillvaron för en stund. Kanske hjälper badet mot hesheten??

Nähepp, dags att hämta mer kaffe och kolla över vad Felicia ska ha med sig till skolan imorrn. Hon är feberfri sedan i fredags natt och jag ser inga problem för henne att gå till skolan. Ska dock säga till fröknarna att de kan ringa oss om det verkar som om inte Felicia orkar med att vara där så får vi hämta henne. Emma är det tveksamt om jag släpper iväg till förskolan (det som hette dagis förr för bara 9år sen innan det bytte namn) men vi får se.. Hon verkar inte superduper pigg och jag är inte heller så pigg på att åka dit.

Ikväll kommer svärmor o svärfar hit och det är jag inte heller så pigg på men det är bara att va vänlig o visa sig från sin bästa sida..de åker från Göteborg om typ 2 timmar men säger att de inte kommer förrän efter kl 18 nångång ikväll...eh...30mil kör man på 3 timmar om man inte backar hela vägen, men vill de inte komma förrän Felicia ska lägga sig så är de upp till dem..själv orkar jag knappt bry mig längre för att va ärlig..

Ha en bra söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0