Underbara söndag =)

Idag är det den 20:e september men det har man inte kunnat tro..varit soligt väder och strax över 15grader varmt..hur gött som helst ju! =)

Sov till strax efter 9 idag innan jag gick upp och gjorde sambo och barn sällskap i soffan ett tag. Satt sedan och funderade lite hit och dit medan jag tittade ut. Kom på under detta funderande att man skulle kolla upp med sambon om man inte skulle gå ut o promenera..han nappade på förslaget så vi fixade lite kaffe, mackor, saft till barnen och frukt och så begav vi oss till friluftsområdet Svartbäcksmåla för att promenera i skogen och det var så himla skönt och Felicia sprang av sig lite av sin energi.
Satte oss för att fika lite och gick en liten sväng till vilket var tur för vi hittade fin fina blåbär och även lite lingon.
Jag som inte plockat bär på kanske 22år nångonting (var 8år då) lärde Felicia vilka hon skulle plocka och hon plockade, plockade och plockade lite till..jättehärligt att se hennes iver som till viss del smittade av sig på mig också =) =)

Väl hemma blev det matlagning och sen en blåbärspaj..blev inte riktigt som jag tänkt men god ändå. Så den här söndagen har varit precis som rubriken antyder: UNDERBAR!!! =)
Nu ska jag krypa ner under täcket och lösa korsord för en stund och sedan är det dags att stänga de blå (ögonen alltså) för ett par timmars sömn innan en ny dag tar vid..

Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0