Nytt år =)

Nu har det varit nytt år i 7 dagar och tja, vad har hänt under dessa dagar? Inte mycket om jag ska vara ärlig. Jobbade väldigt mycket i december så alla julklappsinköp fick ske dagen innan julafton och det var jag och några till i affären så att säga..ganska många till haha.
Julgran blev det, en fin kungsgran som mamma kom över för en billig peng och den hjälptes jag och Felicia till att klä och den blev fin med ljus, röda kulor, guldkulor, glitter och en guldig spira i toppen. Sned var den, men det gör inget =)

Julafton kom, och julafton passerade. Juldagen jobbade jag natt och sen jobbade jag ett långpass den 28/12 och så var det dags för nyårsafton. För första gången på 6år var sambon ledig men jag jobbade natt. Det var rätt kul att se alla fyrverkerier även fast det var från jobbet. Vid midnatt blev det lite oroligt här och var men det var tack vare alla smällare och annat som folk firade in det nya året med nästan precis utanför boendet. Sen var dock resten av natten rätt lugn och jag kunde fira in det nya året med att sova bort halva nyårsdagen..

Har jobbat några få pass denna vecka och ska jobba imorrn igen. Imorrn börjar även Felicia skolan igen..tänk, sista terminen i förskoleklass innan det är dags att börja lågstadiet i augusti. Tiden går onekligen fort och om en månad fyller min stora tös 7 år.

Om några dagar är det beräknat att min lillebror och hans sambo ska bli föräldrar för första gången och jag ska bli faster =). Barnet kan komma när som helst och vem vet vad natten har att erbjuda? Kanske kommer den lille redan imorrn eller så passerar det beräknade datumet med några dagar. När det gäller förlossningar vet man aldrig när de sätter igång och alla skönor om att man ska ägna sig åt vissa aktiviteter i horisontellt läge stämmer inte. Men vill folk tro på att det gör det så gärna för mig..*s*

Den 2 januari gifte sig förresten världens bästa storebror, nämligen min, med sin sambo och det var ett litet och väldigt fint bröllop. Bruden, alltså min svägerska, hade en grön vacker klänning med vit bolero och vit blomma i håret samt fredskallor (ser ut som liljor men är inte det) i bukett. Storebrorsan var fin även han med svart kostym, vit skjorta och en slips i samma gröna nyans som svägerskans klänning och det var som sagt mycket fint =)

Idag faller snön där ute och en sväng med pulkan med ungarna är inte helt osannolikt att det blir idag..fast inte riktigt än. Först måste jag städa lite, vilket är bland det tråkigaste jag vet men nödvändigt. I helgen blir det nog till att bege sig till svartbäcksmåla och pulkabacken där tillsammans med sambo och barn och eventuellt någon kompis till stora tösen. Har planerat att vi ska grilla korv och dricka varm choklad..sånt är alltid gott i vinter kylan.

Nu undrar jag dock bara en sak innan jag avslutar detta inlägg: Hur firade ni in det nya året? I goda vänners lag med god mat och dryck, fest där mat är en bisak eller jobbade ni kanske??

Ha en fortsatt bra vecka detta år 2010.

                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0